Sven aus dem Allgäu...
Rossi hat geschrieben:
...Der Traum bleibt aber ganz klar das echte MIMA, am besten noch mit zusätzlicher Batterie als "Plugin" - Version.
träumt auch denselben Traum, wie ich, den Eric Powers schon verwirklicht hat und der wie Zukunftsmusik in meinen Ohren tönt:
http://ecomodder.com/forum/showthread.p ... 10773.htmlEric Powers hat geschrieben:
First PHEV Honda Insight (1st gen.) with Enginer.us systemLast edited by ericbecky; 10-28-2009 at 12:40 PM..A few weeks ago I finished my installation of the 2kwh PHEV kit from
Enginer.us. I first saw these kits in person when Jack Chen publicly unveiled the kits at Hybridfest last year.
Enginer's most popular kit is for Priuses (in fact I helped on five installs on Priuses), but to confirm the versatility of the Enginer system I have installed one in my Insight.
The kit consists of
- 16, 40ah 3.2v Thundersky batteries
- Thundersky Battery Charger Model 48-15
- 2 Chargery DB8 Smart Digital Balancers
- Enginer's DC/DC Converter
I have pics on my Flickr photo account titled
Enginer PHEV in a Honda Insight:
http://www.flickr.com/photos/79702783@N ... 162233964/I previously modded my Insight with a MIMA kit which gives me full control over the assist and regen of the stock Insight battery pack. Now with this additional battery pack I am able to extend my use of electricity to offset my gasoline usage.
It's great to be able to finally plug in my car!
(Support Ecomodder.com & get rid of these annoying ads!)
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Eric Powers
Hybridfest Green Dive Expo - A Hybrid Electric Car Show and More!
Third weekend in July!
Madison, WI
http://www.GreenDriveExpo.com Ein derart "elektrisch-aufgemotzter" Honda Insight-1st-gen erreicht immerhin eine durchschnittliche Kilometerleistung von 112 mpg - das sind 2.1 L/100km - natürlich auch mit integriertem MIMA.
Da steigen einem "handicapierten Hypermiler" Tränen der Freude auf. Es lohnt sich mal herauszufinden, zu welchem Preis man diese Teile in den Staaten erwerben kann ?
PHEV System Specifications »
Structure: Stainless steel enclosure box
Position: On top of spare tire compartment and under trunk
Safety: Auto-operating fire extinguisher inside
Conversion Time: 2 hours by professionals
Charge Time: 6 hours on any 110VAC outlet
220VAC input systems also available for other countries
Voltage: 48 VDC nominal
Net Weight: 120 or 180 lbs with batteries
# Capacities & Costs: DIY (No batteries) at $995
# 2KWH (up to 10EV / 20 blended miles) at
$1,995 Gewicht: 54.5 kg
# 4KWH ((up to 20EV / 40 blended miles) at
$3,495 Gewicht: 81.8 kg
Weiterhin gehören zur ersten Reihe der Honda Insight PHEV´ler
Mike Dabrowski in US
http://www.99mpg.com/Projectcars/phevinsightiigetti/und Peter Perkins in UK, der mit der Battery Vehicle Society ein vergleichbares PHEV Projekt durchgezogen hat:
http://www.solarvan.co.uk/index_files/Page577.htm______________________
"handicapierter Hypermiler" ist ein CVT´ler, der am liebsten auch so sparsam fahren würde, wie ein MT`ler, aber der es leider mangels lean-burn in seiner Flunder nie schafft